۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 83301983
T T
۰ نفر

كاهش ارزش سهام پژو در پی خروج از بازار ایران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 83301983
كاهش ارزش سهام پژو در پی خروج از بازار ایران

تهران - ایرنا - تارنمای تحلیلی بازار بورس آلمان، از كاهش ارزش سهام شركت خودروسازی پژو سیتروئن به علت خروج این شركت فرانسوی از بازار ایران خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای تحلیلی 'آكسین چك'(aktiencheck) كه مقر آن در هانوفر آلمان است، در گزارش تحلیلی خود از بازار بورس اروپا، میزان كاهش ارزش سهام شركت پژو فرانسه به دلیل خروج از بازار ایران را 15.7 درصد ارزیابی كرد.
هر چند سود پژو سیتروئن در بازار اروپا كه اصلی ترین محل فروش محصولات این شركت است با 1.6 درصد رشد به 0.783 میلیون واحد رسیده، اما مدیران این شركت برای سال جاری میلادی در این بازار ادامه ركود را پیش بینی كرده اند.
برآوردهای شركت پژو حاكیست ركود بازار آمریكای لاتین با افزایش یك درصدی به دو درصد و ركود بازار چین نیز به سه درصد خواهد رسید.
با این حال بازار روسیه رشدی پنج درصدی را برای محصولات پژو نوید می دهد.
اقدامات یكجانبه‌گرای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت متحدان اروپایی‌اش، به تدریج آثار و عواقب خود بر شركت‌های غربی كه با ایران قرارداد همكاری اقتصادی داشتند، نشان داده است.
به تازگی 2 شركت خودروساز بزرگ اروپا از ضرر و زیان این تحریم‌ها بر درآمدهای خود خبر داده و اعلام كرده‌اند، درآمد آنها در نتیجه خروج از بازار ایران، روند نزولی گرفته است.
در چند روز اخیر شركت خودروسازی فرانسوی «رنو» اعلام كرد كه درآمدهای این شركت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (2019) در پی قطع همكاری با ایران كاهش یافته است.
این مساله دامن شركت خودروسازی پژو سیتروئن را نیز گرفت به طوری كه گزارش جدید از درآمد فروش محصولات آن در خارج از فرانسه به دلیل خارج شدن از بازار ایران، كاهش یافته است.
اروپام ** 6143 ** 1071